olipas mukavaa pitkän tauon jälkeen :) porukkaa ei kauheesti ollu mut sehän ei meitä hidastanu... Tarmon kanssa treenattiin noutoa ja sit välissä piiiiiitkää seuraamista.... olipa ainakin katsojilla hauskaa ku ne seuras Tarmon "noutamista" se kun oli vaihtelevaaa.... ;) mut olipa siit hiturin kurssista jotain hyötyäkin.. mua ei alkanu ahistaa ollenkaan niinku ennen vaikka ei ne harjotuksen eka onnistunu ihan niinku kotona. toki juuri sitä häiriötä tultiin hakemaan jotta saataisiin suoritukseen varmuutta. ekan satsin noudot oli mitä oli.. välillä koira toi välillä ei ja selvästi sil oli vaan "kivaa" ja se pelleili mun kans. heitteli kapulaa ilmaan kesken kaiken, tuli vinoon , tuli sivuun istumaan jne. koko repertuaarin se esitteli katsojille. sit otin seuraamista, pitkää sellaista ja pyrin vaatimaan kokoajan tiukan kontaktin. oli kääntymisiä ja tempon vaihdoksia jne. mä jousuin kyllä muistuttaa "nyppäsyn" avulla kerran jos toisenkin mutta kokonaisuuten olin tyytyväinen. tässä vaiheessa koiran kieli meinas jo irrota ku se läähätti niin että jätin se makaamaan ja rauhottumaan sekä lepäämään reippaaks vartiks.


ja sit otettiin taas sitä noutoa. ja sit se olikin huomattavasti parempi ei tullu niitä ylimääräisiä temppuja niin paljoo. mä tein niin että laitoin Tarmon istumaan ja kapulan maahan sen eteen (tai suuhun) ja poistuin vaihtelevvan matkan päähän. näin se toi 9 kymmenestä kerrasta. ja mä olin tyytyväinen. mut sit ku laitto koira taas istumaan ja sit kapula parin kolmen metrin päähän ni se toi ehkä 4 10 kerrasta yhdellä käskyllä. jos ei tuonu se tuli sivulle ja ku mä annoin uuden käskyn (tai kaks kolme) ni sit se haki sen. luvutus oli välillä hyvä välillä ihan miten sattuu... miksköhän se niin teki? koska joka kerta ku se ei tuonu se juoksi kuitenkin kapulan yli.. ei vaan viiti pysähtyä siks että ottais sen kapulan mukaan... ääh... no me jatketaan kyl tää tästä :D  muuten mä olin tosi tyytyväinen treeniin ja koiraan. jos me kerta on tähän asti tehty "liian helppoaj ja lyhyitä treenejä" ni nyt ei tehä enää  ;) muutenki alko kunnon kohotus jotta me kesällä päästäis sinne AD-kokeeseen ja jaksettais se läpikin :D