eilinen päivä meni ihan kivasti. päivällä käytiin shoppailemassa pari kpl kuonokoppia ja koirille ruokaa. Hevi ei tuumaa mitään jos muut koirat on häkeissä ja se vapaana tai sitten toisin päin kukaan ei mene haistelemaan tai härkkimään häkkien luokse. tää vähän ihmetyttää ku mä sain käsityksen ettei se siedä ollenkaan muita uroksia.

päivällä oli kerren tilanne et tulin Hevin kanssa sisälle ja Tinto oli meitä vastassa eteisessä tulossa moikaamaan ni Hevi alko murisemaan ja peruutti mun taakse piiloon??? lopetti murinan kyllä ku Tinto meni kauemmaksi mutta että se pelkäs Tintoa?!?!?!?? mä LUULEN että se ei osaa olla muiden kanssa ja Tinto "blondiudellaan" saa Hevin epävarmaks se ei tiedä mikä Tinto on eikä osaa yhdistää sitä vielä koiraksi ja siksi sitten alkaa murisemaan...

(tälläkin kirjoitus hetkella mulla on Tinto ja Hevi vapaana ja Tarmo häkissä. Tinto on toisella puolen ja Hevi mun toisella puolen. kummatkin makaa vaan lattialla. eikä Hevi osoita mitään agressioita Tintoa kohtaan.)

mutta niihin eilisiin reeneihin..
mä otin eka Hevin ihan vain jotta näkisin mitä se tekee kun hallissa on vähän koiria ja ne on  muunlaisia koiria ku Rottiksia. no sisälle tultiin hillityn hallitysti ja vastassa oli jykä the bortsu eikä Hevi sanonu mitään siin hellin etuosassa sit hengailtiin  karvat oli kyllä pystyssä mutta poika oli ihan hiljaa.. sit me hengailtiin siin vähän aikaa ympäri hallia ja pikkasen seuraamista otettiin. lähinnä se oli kuitenki vaan sitä hengailua. lopuks vähän leikittiin narupallolla. no proplem. Hevi välillä seuraa muiden tekemisiä jne. mutta sen huomion saa aika helposti itseensä takas. tosi ahneelta kuitenki
vaikutti ja meinas viedä sormetkin ku palkkaa anto.

sitten Tarmo joka oli intoo piukassa ku tultiin halliin. mä oli päättäny et eka mä vaan istuskelen penkillä ja kattellaan vähän mitä muut tekee jne. eli yritetään rauhoittua hyvin hyvin rauhallisiksi.. no joo se ei kyllä sit menny niin ollenkaan... Tarmo istu kyllä paikoillaan ihan rauhassa mutta silmä tarkkana se yritti seurata kaikkien tekemisiä ja oli aika jännittyny.. ei siis hyvä juttu ollenkaan.. no sit aloin ottamaan seuraamista je hetken meni ennenkuin se keskitty hommaan. heti alkuun hidasta kävelyä ja paljon käännöksiä vasemmalle niin että se "tippuu" sinne oikeelle paikalle sen jälkeen vasta pitempäa seuraamista. mä tein aika pitkääkin seuraamistä enkä palkannu muuten kuin kehuilla. se meni ihan kivasti. sit mä otin liikkeestä istumaan , maahan ja luokse tulon. jätöt mä varmistin ja istuminen meni hyvin, maahan se ei ihan kokonaan menny niin että annoin toisen käskyn sit meni loppuun luokse tulo oli lyhyellä matkalla,  vauhdikas ja olisi saanu tulla lähemmäs. ennakoi sivulle käskyä-> pitää muistaa ettei saa ottaa vähään aikaan sivulle siitä  ettei ala tekemään sitä jatkuvasti. sit lopuks vielä loikoiltiin lattialla rauhoittumassa.