niin vain oltiin reippaita Tarmon kanssa ja lauantaina Sinin ja Elmon kanssa käytiin pyöräilemässä AD-kokeen 20km.

 

homma alko ilmottautumisella ja "välittämättömyys kokeella"(piti kiertää henkilö ryhmässä koiran kanssa ilma että koira oli käskyn alla, vähän outo juttu... )mä aattelin et Tarmo menee ja hyppää kaikkien syliin mut siin olikin maassa jotain hajuja jota se haisteli eikä siis välitäny mitään ihmisistä. sit ku kaikki oli sen tehny lähettiin polkemaan.

eka pätkä oli 8km vaihtelevia teitä, aika hyvin oli puoliks asfalttia ja puoliks hiekka teitä. varmaan ekan 3km Tarmo veti ihan sikana. ja muutenkin oli vähän hankalaa ku mä olen suuressa viisaudessa opettanu koirani juoksemaan vasemmalla puolella ku ajan tien viertä ite aina vasentapuolta... ja nyt piti mennä koira oikeella puolen...  ei menny Tarmon kaaliin se ollenkaan se aina kiilas mut. loppujen lopuks ku se rauhoittu vähän eikä vetäny  aivan kauheesti enää, mä annoin sille pitemmän remmin ja se meni sit vasemmalla etuviistossa kattelin et moni muukin kyllä juoksutti koiraa ihan rehellisesti vasemmalla puolen etten mä ollu ainoa.

eka tauko oli 20min. jonka aikana juotettiin koiria ja tarkastettiin tassut, pissatettiin ja liikuteltiin kevyesti muutenkin. sit jatkettiin taas matkaa. seuraava pätkä oli 7km. ja taas alkuun Tarmo vähän veti mut rauhoittu nyt huomattavasti nopeemmin hölkkäämään mun vieressä. seuraava tauko oli sit 15min. ja taas juotettiin ja tarkastettiin tassut sekä hieman liikuttiin, mun mielestä Tarmo oli jo ihan kypsä hommaan ja mä sit vähän leikinkin sen kanssa mikä sit vähän kostautu ku lähettiin liikkeelle,,, sillä meinas olla vauhtia liikaa =) mut ei se kauheen kauaa jaksanu riekkua. viimeinen kilometri olikin sit jo aikas tuskaa.. tie oli vähän pehmeä hiekkatie ylämäki ja Tarmoa ei kiinnostanu ollenkaan enää... takana tulevat naureskeli et se vaan vilkuili taaksepäin jatkuvasti ja mä yritin houkutella sitä reippaampaan menoon huonoin tuloksin... sit Sini ja Elmo tuli rinnalle ja Tarmokin kiri reippasti viime metreillä.  Mä olin kyllä jo aika valmis luovuttamaan ettei Tarmo jaksa mut muut joilla oli mittarit pyörissä sanoivat että ne näytti 19.9km joten me kuitenkin sit sinnittiin loppuun asti.

sit olikin taas tauko 20min. jonka aikana Tarmo vähän joi jne. sit tarkastettiin tassut joissa ei ollu ollenkaan kulumia =) tuomari kehu et hyvin kesti tassut. seuraavaksi olikin "tottisosuus"  piti hyppyyttää koira remmissä n.60cm esteen yli edes takas ja sit tehä pätkä seuraamista ja niin me oltiin läpästy AD!!!!  loppujen lopuks se oli aika helppoa vaikka viiminen kilometri takkus.

 

Tänään sit Tarmo kävi silmäpeilauksessa ja sen silmät on terveet!! on se vain huippu koira