Jormahan oli Kaustisella startissa... viikolla parii päivää ennen starttia se meni jostain kumman syystä ihan tönkkiin ja tuntu ettei se pääse ravia ollenkaan,vasta 3-4km pyristeltyään saatoin sanoa jo ainakin hetkellisesti se pylperrysta raviksi... :O olin aivan haavi auki että missä vika. no käytiin kengityksillä ja tultiin kotia eikä meno ollut yhtään sen parempaa... seuraavana päivänä kävin taas ajamassa pikku lenkin ja sillon Jore olikin ihan jees eikä edes pahasti tönkkö. seuraavana päivänä se olikin taas tönkkö... sitten koittikin startti päivä.... Jore ei ollu niin huono mitä oli ollut mutta ei hyväkään...ja matkassa oli 40m pakkia muihin nähden... omat odotukset ei ollu juuri mitkään mutta päätin kuitenkin että startti ajetaan ja kattotaan kuin käy. no Jorma oli muita hirveesti jäljessä mutta teki hyväksytyn juoksun ajalla 42.7 Niko sano että jonkulaista rautaa pitäis suuhun kokeilla laittaa että raymond ei riitä vaan Jore meinaa mennä nenilleen ku painaa sille niin paljon..

no siittähän alko sit selvitys mistä jumitus johtuu monta päivää siihen meni ennen ku tajusin että mä olin ajattelemattani keventänyt reeniä reilusti ku koppikset oli hajonnu ja armeijan leiri tukki mun reeni tiet totaallisesti... ja samaan aikaan olin kuitenkin ruokkinut todella reilusti paljon mellaa sisältävällä ruualla... taas sai siis katsoa peiliin että mitäs tuli tehtyä... *huoh*

noh ruuista jätettiin kaikki ylimääräset pois ja Jore sai vaan kauraa ja rentoa liikettä mm Werkun perässä tiuhtien niin että saa laukata ja venyä minkä voi. niinpä tilanne normalisoitu ja erinlaisia sekkejä kokeiltiin ja koeteltiin... hevosella jolla on noinkin matala kitalaki ja muutenkin melko herkkä suustaan yleensä on vaikea löytää sopivaa sekkiä.

Kalajoella oli aikatasoitus sarja ja sinne Jormankin ilmoitin ja Vellu kuskiks.. ennen lämmitystä Vellulle kerroin mitä mieltä Niko oli viimeks ollu ja että mulla on lähes koko varuste arsenaali mukana jos jotain vaihdetaan. no eka ringille Jorma oli vähän huono mutta jo seuraavalla huomattavasti paremman näköinen ku mitä kaustisella.  kuski ajo sillä muutaman kierroksen ja kun se tuli radalta pois sano mulle että riisu se. mä olin ku puulla päähän lyötynä että mitä? ja se sano et Jorma on niin vaivanen että ottaa vaan 10cm askelia ettei kannata ajaa menee hyvä hevonen pilalle. no mä jätin Jorman pois ja olin aivan äimänkäkenä.. Raveissa en ehtinyt juttelemaan sit Vellun kans ollenkaan mutta soitin sille sit ja kysyin et mitäs nyt tehdää? Ohjeet oli että pliistraa takaa ja edestä vuohiset ja laita laitumelle lomalle..... täytyy sanoa että mulla menee hetki että saan sulatettua tämän ohjeen kirjaimellisesti.... 

 

Laila oli samoissa raveissa ja sen lähtö olikin seuraavana mutta se laukkas eka kurviin porukan sisällä pitkäks.

että semmonen ravireissu meillä tällä kertaa.... nyt Laila yrittää kalajoella juhannuksena uudestaa ja tavoitteena on hyväksytty juoksu ettei kokeeseen tarvitttis mennä...

 

Tässä vielä kuva sieltä kalajoelta Jormasta jonka askeleen pituus kuulemma on 10cm.....