aamupäivällä käväsin tallilla ja lähin sit koirien kans lenkille. no me taaperrettiin mehtäteitä ristiin ja rastiin ja hups hup yhtäkkiä mää huomasin ettei mulla ole yhtään koiraa.. no mä kajautin TÄNNE ja Tinto vilahti pöheikössä tullen vaudilla mun luo mutta missä oli Tarmo?? ei kuulunu yhtään mitään eikä varsin näkyny!! se ei oo ikään hävinny minnekkään ja nyt katos totaallisesti... siellä mä sit rämmin jo umpi metäs ja kieuin sen perään. vartti tunnin päästä(joka tuntu muuten ikuisuudelle) se tuli ja kieli roikkuen mun luo. joka paikassa oli kauheesti hirven jälkiä joten vissiin se oli ajanu hirveä.. :O kai se meinas ettei enää ala mun kans mitään BH:ta harrastaa ja vaihtaa kokonaan lajia... ;) oli se kyllä väsyny ku ei meinannu jaksaa autolle kävellä, se ku pysähty ni jalat vaan tärisi. mä jo kokeilin jos sen kantaisin mut luovuin ajatuksesta ku se paino niin paljon.... niin me raahauduttiin autolle ja sit se olikin jo hieman palautunu koetuksestaan :) no otetiin huikat vettä ja mä päätin käyttää pojat rannalla uimassa ku niil oli niin kuuma. mentiin ohtakariin ja siellä ne polski nännikumin perässä vedessä. Tinto oppi sukeltamaan!! se ei oo tuonu mitään mikä menee syvemmälle ku mitä sen kuono on pitkä mutta nyt se haki ihan uppeluksista sitä kumia!! siistii :D Tarmon kans otettiin sit pientä ilmasua Tinton kannustaessa vieressä :) sit tultiinki kotiin lepäilee ja kerää voimia illan treeneihin kentällä..

oli ns. "luonnetesti" päivä.
elikkäs kaikkien koiria hieman koeteltiinja kattottiin miten ne mihinkin reakoi. mä toimin pääasiassa kuvaajana. ihan lopuks ku oli Maaritin ja Päivikin koirat kyseessä pääsin "arvostelemaan" ja täytyy sanoo että ku pääs sille toiselle puolellekkin sitä sai paremman tuntuman niihin koiriin. olis pitäny olla paljon skarpinpi jo heti alusta lähtien vaikka mää vissiin kaikki kuitenki seurasin ni olis varmasti oppinu enemmän.
mitäkö Tarmosta sanottiin? laumavietti on puuttellista. se ei ole juurikaan mun perään. leikkiä pitää kehittää lisää. nämä oli niitä melkein kaikille samoja juttuja. lauma viettiä paremmaks ja leikkiä koirien kanssa, piilosta ja "taisteluita" mm. koiran ollessa paineen alla kokeessa(huom ohjaajan jännittäessä) homma alkaa rakoilla ja koira irtoaa... se ei ikään kuin hae tukea ja turvaa ohjaajasta vaan "pakenee" toiseen suuntaan ja sit käy niinku meille kävi kalajoella..
oli varsin antoisaa ja tämmössiä pitäs päästä näkee ja tekee enemmän!! oppis paremmin..
kuvia laittelen myöhemmin ku jaksan..